Ioan Usca – Ultimul Mitropolit – 49

XLIX. Zi de toamnă

Ploaia de noiembrie ne strânse-n Papa-Caffe, la fel cum, de altfel, ar fi făcut-o orice altă stare meteorologică. De data aceasta, însă, era o zi specială, romanul meu fiind aproape încheiat. Luarăm un butoi cu vin vechi, în mod excepţional fiind invitat şi Caius să guste puţin.

– E bun! – exclamă el.

– Păi, te cred că-i bun! Credeai că noi de proşti bem din astea?…

Caius nu răspunse nimic, poate fiind mai bine aşa.

Domnul plutonier-major Onici reveni la carte:

– Nu-ţi spuneam eu la început? N-are rost să le născoceşti, ori să te inspiri de prin filme! Relatezi întâmplările curente şi iese-un roman de spionaj prima! Ai văzut… Dragoste, intrigi, conflicte de interese, moştenire, urmăriri, cafteală, bâze în presă, adultere, feţe bisericeşti cu har şi cu harul adumbrit… Tot ce vrei! Başca, cum eşti multimiliardar, se bat şi editurile să te publice. Înainte, când erai fomist, trebuia tu să-i cauţi şi să te rogi de ei… dar, aşa-i lumea! Celui ce are, i se va da!…

Eram la a opta cupă de vin când în aşezământ intră Igor. După ce închină cu noi, mă întrebă:

– Ţi-ai mai verificat contul?

– Acum vreo două zile – răspunsei. Tocmai îmi intraseră vreo sută şaptezeci de milioane, ultima dobândă. În loc să mai scadă, cred că am ajuns la o sută patruzeci de miliarde…

– Nasol, e mai fain când ai un număr rotund… Mai verifică şi acum.

Mai mult ca să-i fac pe plac, îi cerui laptopul lui Andrei şi-am introdus datele. Când mă uit, surpriză: 1. 000. 485. 742. 299!

– Ah! – făcu Igor dezamăgit. Ţi i-am băgat acum douăzeci de minute, să fie rotund, dar deja ţi-au intrat dobânzi… Oricum, să-i stăpâneşti sănătos, sunt însoţiţi de salutări de la George Michael!…

– Asta cum se numeşte, bilion? – se minună Onici.

– Bilion, biliard, trilion, naiba ştie! – opinarăm cu toţii.

Mă copleşi din nou tristeţea, ştiind că am nu ştiu unde o avere abstractă. Îi propusei lui Igor să reluăm proiectul cu Laminorul Nădrag, măcar de câteva zeci de miliarde să mă scap.

– Ştiu eu?… M-am gândit că fotbalul depinde de prea mulţi factori… Starea vremii, accidentări, forma zilei, şansă… Dacă ajungem în finala Champions League şi, prin cine ştie ce hazard, după ce le-am tras ălora vreo zece bare, se strecoară mingea în poarta noastră?…

– Ei asta-i! – protestă Onici. Le anulează arbitrul golul, pe motiv de offside! Doar n-o să staţi la mâna hazardului, după ce-aţi investit atât!

Trecurăm la coniac, fără să fi decis dacă preluăm echipa. Igor se gândea să-şi cumpere, mai bine, un continent, iar eu amânai orice decizie până după revenirea din Moscova.

Pe seară, revenind la suma din cont, domnul plutonier-major Onici mă sfătui:

– Să nici nu aminteşti despre asta în carte, că mai crede lumea că ai scris ficţiune.

Dar, cum combinasem coniacul cu bere nefiltrată, mă încăpăţânai:

– Relatez totul aşa cum a fost, şi n-are decât să creadă fiecare ce vrea!

– Dar, n-ar trebui să spui şi ce s-a mai întâmplat cu Elise? – propuse Teodora, care deprinse să vină destul de des în cafenea.

– Despre Elise? Poate… Dar, sincer, nu mai ştiu nimic despre ea, şi n-aş vrea să născocesc.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Ioan Usca – Ultimul Mitropolit – 49

  1. g1b2i3 spune:

    Poate n-ar strica sa cheltuiasca niste bani pentru o calatorie in spatiu.Si pentru un teren pe Luna sau pe Marte.

  2. Pingback: Rugaminte – Cine are grupa 01 RH negativ « Hai ca se poate!

  3. Pingback: Viata din frunzele moarte « Gabriela Elena

  4. Pingback: Fac economii « Link-Ping

  5. Pingback: Inocentul – VII « Ioan Usca

  6. Pingback: MM vs MM « Simion Cristian

  7. Pingback: Liviu Negoiţă, încă una din peniţă! O sală de sport cât zece diguri pentru inundaţii « Hai ca se poate!

  8. Pingback: O ce veste minunata « Hai ca se poate!

  9. Pingback: De ce are o problemă preşedintele cu recentul raport al UE? « Hai ca se poate!

  10. Pingback: Pe cand o exorcizare transmisa in direct? « Hai ca se poate!

  11. Pingback: FSN nu poate deveni alternativă la FSN « Adevarul e dincolo de noi

  12. Pingback: La Mulţi Ani, Bloguleţ ! « M's blog

  13. Pingback: Boc nu a auzit de demisia de onoare sau de harakiri? « Hai ca se poate!

  14. Pingback: Telepercepţie « World of Solitaire's Blog

  15. Pingback: Este ceva putred in sondajul IPP « Hai ca se poate!

  16. Pingback: De ce are o problemă preşedintele cu recentul raport al UE?

  17. Pingback: O ce veste minunata

  18. Pingback: Este ceva putred in sondajul IPP

  19. Pingback: Boc nu a auzit de demisia de onoare sau de harakiri?

  20. Pingback: Liviu Negoiţă, încă una din peniţă! O sală de sport cât zece diguri pentru inundaţii

Lasă un răspuns

