Spovedania

 

Părintele Ilarie se miră să-l vadă pe Aurel venind să se mărturisească, mai cu seamă că acela, cam de pe când a primit Botezul, nici măcar în clădirea bisericii nu dăduse. Trecând peste aceste detalii, părintele-i citi molitfa, apoi întrebă:

– Când te-ai spovedit ultima oară?

– Nu m-am mai spovedit.

– Şi acum, ce te-a determinat să vii?

– S-au adunat cam multe…

– Mda… Şi cu ce crezi, în anii ăştia mulţi, că ai supărat pe Dumnezeu?

– Cred că cu fiecare respiraţie! Am hulit cele sfinte, am bârfit, mi-am însuşit bunuri străine, am defăimat, am curvit şi preacurvit şi, în general, m-am comportat ca un bou sifilitic!…

Bătrânul duhovnic făcu un semn imperceptibil din mână, oarecum cu sensul: „măcar de-ai fi singurul…”, apoi întrebă grav:

– Nu cumva ai votat cu băsescu?

Aurel rămase o vreme năucit, apoi izbucni:

– M-a ferit Dumnezeu, părinte, chiar aşa ticălos nu sunt!

Mulţumit, părintele Ilarie îi dădu dezlegarea, după ce-l canoni minimal.

.

S-au primenit sufleteşte: Adele Onete, Ana Usca, Nataşa, Cristian Lisandru, Vania, Orfiv, Ioan Usca, Gabi123, Elisa, Supravieţuitor, Carmen, Theodora Marinescu, Cristian Dima, Carmen Negoiţă, Simion Cristian, Teo Negură, Gabitzu, Gabriela Savitsky, Gabriela Elena, Onu, Monica Marinescu şi Ragnar.

 

Acest articol a fost publicat în Scrise de mine. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Spovedania

  1. Pingback: Plictiseala dracu’. | Óplisme

  2. Pingback: Stimulente | Ioan Usca

  3. Pingback: De-ale chefliilor – Gicu şi Edgar Alan Poe «

  4. Pingback: Ceaiul si reteta de friands « Elisa-gradina mea de vis

  5. Pingback: Preacinstitul si neprihanitul Boc nu stia nimic « Hai ca se poate!

  6. g1b2i3 spune:

    Cred ca ar trebui sa-mi gasesc si eu un parinte Ilarie si sa ma spovedesc.Nu de alta, dar nu se stie cand vine ceasul ala…
    La ultima mea incercare de acum cativa ani mi s-a spus ca trebuie sa ma programez.

  7. Pingback: Luca Giordano (18 octombrie 1634 – 3 ianuarie 1705) « my heart to your heart

  8. Pingback: Opozitia a depus motiunea de cenzura – citeste textul « Haicasepoate's Blog

  9. Pingback: Alexei Harlamoff (18 octombrie 1842-1923), pictor rus « my heart to your heart

  10. Pingback: Întâlnirea « Noaptebunacopii's Blog

  11. Pingback: Cristian Dima

  12. Pingback: Comentarii la Levitic – 26 | Ioan Sorin Usca

  13. Pingback: Ioan Usca/Ioan Traia – Comentarii la Psalmul 118 | Ana Usca

  14. Pingback: Asa cum ne-au obisnuit, au mai aparut niste stenograme « Supravietuitor's Blog

  15. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 38) « Blogul lui Teo Negură

  16. Cristian Dima spune:

    dacă mai vota şi cu băsescu avea săracu de făcut la mătănii…

  17. Pingback: CUTREMURUL « Madi şi Onu Blog

  18. Pingback: Europarlamentarii PSD au protestat in Parlamentul European « Hai ca se poate!

  19. Pingback: Ladies & Gentlemen, Emerson, Lake & Palmer! « Mirela Pete. Blog

  20. Pingback: Drum spre devenire… (24) « Cristian Dima

  21. Pingback: pentru ca David să zâmbească | Amour de jour

  22. Pingback: Ceaiul si reteta de friands | cuelisa.com

Lasă un răspuns

