Concursul

O dată cu intrarea-n mileniul III, a prins şi-n urbea noastră obiceiul concursurilor neconvenţionale, concursuri la care, de regulă, aflu în juriu, dat fiind că sunt o personalitate marcantă pe plan local (şi nu numai!).

            De curând, s-a desfăşurat concursul Cel mai mare fraier, dotat cu premii în valoare de 50.000 de euro, cel mai mult revenind câştigătorului. Desfăşurarea era simplă: candidaţii aveau să ne spună o istorie pilduitoare, noi urmând să-l alegem pe principalul perdant, devenit astfel fericit câştigător.

            După ce-am ascultat sumedenie de istorisiri plictisitoare ori groteşti, patru  naratori au prins ultima fază.

– În liceu – povesti unul dintre finalişti -, cea mai faină tipă din şcoală mi-a spus că vrea să ieşim împreună. Temându-mă să nu fie vreo farsă pusă la cale de colegi, am refuzat-o. Ulterior, am aflat că nu era nicio farsă…

„Se putea întâmpla oricui. Apoi, cui îi mai pasă ce-a făcut unul în liceu?” – ne-am spus în cadrul juriului, candidatul obţinând 4,2 puncte.

– Eu m-am căsătorit cu una despre care mi s-a garantat că-i fecioară, iar în noaptea nunţii am luat de la ea o boală venerică – se destăinui alt concurent.

Stânjenit, căci eu le făcusem lipeala, i-am acordat tipului doar un punct, dorind să evit situaţia neplăcută de-a-i înmâna premiul.

– Mie mi s-a propus să colaborez cu Securitatea, şi-am refuzat, tăindu-mi orice cale de ascensiune – se lamentă al treilea concurent.

„Ce fraier! Într-o ţară de delatori, s-a găsit el să se dea integru!” – ne-am spus, acordându-i 5,8 puncte.

Ultimul finalist avu o poveste interesantă, deşi revoltătoare:

– Eu am câştigat la pariuri un milion de euro şi, dintr-un impuls, am donat toţi banii unor organizaţii de binefacere. Ulterior, mi-a venit scrisoare de la Fisc, şi-a trebuit să plătesc impozit pe suma de care n-am beneficiat, deoarece am omis să mă descarc, dând banii fără nici un document la mână…

Era, evident, cel mai mare fraier dintre toţi, însă şi-un bou cum mai rar poţi vedea. La unison, deciserăm să nu-i acordăm vreun premiu cretinului, promovându-l pe acela care, deşi n-a colaborat cu Securitatea, părea a se fi căit ulterior.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Concursul

  1. Pingback: darul de a asculta « Rokssana's Blog

  2. Pingback: Ultimul Mitropolit – 43 « Ioan Usca

  3. Pingback: Evenimente ale zilei de 27 mai « Supravietuitor's Blog

  4. Pingback: Hieronymus Bosch(cca. 1453 – 9 septembrie 1516), pictor neerlandez « my heart to your heart

  5. Pingback: Ioan Usca – Comentarii la Facerea – 37

  6. Pingback: Cum vorbeste presedintele Romaniei Basescu Traian: “aveau spume si prin ochi le iesea si prin urechi, peste tot” « Hai ca se poate!

  7. Pingback: Secolul minciunilor « Veritas liberabit vos

  8. Pingback: Ministrul rus de Externe a declarat ca asteapta la un proces corect si impartial in cazul lui Ratko Mladici. KOSOVO JE SRBIJA!

  9. Pingback: Cine moare… « lunapatrata

  10. Pingback: Poveşti parfumate ale… culorilor. Vara (I) « Mirela Pete. Blog

  11. Pingback: Comentarii la Apocalipsa – 12 | Ioan Sorin Usca

  12. CELLA spune:

    păcat că am ratat, mă antepromovez pentru ediţia următoare

Lasă un răspuns

