Altruism

Spre deosebire de eresuri ori credinţe deşarte, care sunt forme ale neştiinţei, superstiţia este mai presus de cunoaştere, adică ştii că trebuie să procedezi într-un fel, chiar dacă-ţi scapă toate raţiunile pentru care faci asta. De pildă, niciodată n-am trecut dintr-un an în celălalt fără să am asupra mea bani. Ultima dată, chiar m-am împrumutat.

„Doar trec într-un an nou, nu trec Styxul!” – mi-am zis, nemaidorind să fac saltul doar cu sume minore asupra mea. Un prieten mi-a dat cincizeci de mii de euro.

– Da’ fii atent! Pe doi mi-i aduci, că vreau să-mi iau apartament!…

– Bine – răspunsei, cutremurat de egoismul său îngust.

Deşi cu strângere de inimă, i-am înapoiat banii, chiar dacă şi astăzi am convingerea că eu i-aş fi întrebuinţat mai cu folos. Cum îi avusei asupra mea în noaptea de Revelion, aşteptam într-un birt sordid ca stratagema să-şi facă efectul. Eram cam pe la al treilea rachiu când de mine se apropie un individ. Limbajul trupului trăda angoasa, în vreme ce chipul căuta şi-l ascundă îndărătul gulerului ridicat. I-am reţinut ochii, mult mai înspăimântaţi decât restul trupului, cu tot limbajul său explicit.

– Poţi să ţii asta? – mă întrebă, întinzându-mi o sacoşă.

– Pot! – răspunsei, căci îmi era tot aia.

– Bine, mulţumesc! – zise individul şi se grăbi să dispară.

În sacoşă, circa o sută de mii de euro. Poate, ceva mai mult. Dădui un rând la tot localul, apoi mă mutai în Sabres. A urmat o săptămână de festin, căci vrusei hic et nunc să-mi împlinesc dorinţe mai vechi, timp în care banii se cam topiră. Nu apucasem să mă îngrijorez, căci o femeie de-o frumuseţe răpitoare mă abordă:

– Am auzit că eşti de încredere! Ţine servieta asta…

Dacă acum era cam un milion, n-am mai fost la fel de nesăbuit cu cheltuielile, parte din bani destinându-i cămătăriei. Deja prin luna mai eram putred de bogat, ba chiar devenisem reticent în a mai primi bagaje misterioase de la te miri cine.

„Dacă ajuţi pe unul, după aia vin toţi pe capul tău!” – obişnuiam să filozofez în acea perioadă.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

45 de răspunsuri la Altruism

  1. Am înteles în sfârșit unde-am greșit.N-am împrumutat și mai mult decât am făcut-o deja!

  2. Pingback: Jane in Colour’s « O lume in imagini

  3. Pingback: Pe margine, în mijloc « Link-Ping

  4. Pingback: Dragul ei şi draga lui | Nicu Scutaru

  5. Pingback: Time – 10 « schtiel

  6. Pingback: Iubirea de tipul “orice ar fi” | Raza mea de soare

  7. Pingback: miercurea fara cuvinte – 42 – | Rokssana's Blog

  8. Lotus spune:

    Mai ales că nici nu cred că s-a întors vreunul să-ţi mulţumească…

  9. Pingback: I paint « O lume in imagini

  10. Pingback: Doar cerul … « schtiel

  11. Pingback: Fly over Earth « O lume in imagini

  12. Pingback: Când un arc se surpă… « • Gabriela Elena •

  13. Pingback: Snow « schtiel

  14. Pingback: Switch « O lume in imagini

  15. Pingback: Coffee or not « O lume in imagini

  16. Pingback: despre arta de a iubi | Raza mea de soare

  17. Pingback: Realitati paralele « O lume in imagini

  18. Pingback: Kassan « schtiel

  19. Pingback: Fashion « O lume in imagini

  20. Pingback: Oua stresate si nestresateElisa – gradina mea de vis

  21. Pingback: Sunt un strigăt de iubire | Noaptebunacopii's Blog

  22. Pingback: Bok choy « O lume in imagini

  23. Pingback: Catatonia « schtiel

  24. Pingback: Come with the day « schtiel

  25. Pingback: Culorile sufletului « schtiel

  26. Pingback: Time out of joint « schtiel

  27. Pingback: Wojtkiewicz « schtiel

  28. Pingback: Imagine peace « O lume in imagini

  29. Pingback: Toledano – a new kind of beauty « schtiel

  30. Pingback: Takanori Aiba « O lume in imagini

  31. Pingback: Fluid flowers « schtiel

  32. Pingback: Seeds « schtiel

  33. Pingback: Messages « schtiel

  34. Pingback: Ice « O lume in imagini

  35. Pingback: If « schtiel

  36. Pingback: Seven « schtiel

  37. Pingback: Nullarbor « O lume in imagini

  38. Pingback: Nullarbor « O lume in imagini

  39. Pingback: Metamorphosis « O lume in imagini

  40. Pingback: Metamorphosis « O lume in imagini

  41. Pingback: Remember the time « schtiel

  42. -X- spune:

    Cat de usor e sa ajungi milionar! … in virtual🙂

  43. Bancuri audio spune:

    Imi place divertismentul.Imi plac fazele amuzante si tot ceea ce as putea face sa fac pe cineva sa zambeasca.
    Acum am sa va zic cam ce o sa gasiti voi aici adrianbilanici.ro , cand ma veti vizita.
    Am inceput de ceva timp sa inregistrez Bancuri Audio cu Romanu din Zona si sincer chiar imi place.Intr-un fel ma caracterizeaza.
    Nu e ceva pentru care fac atunci cand ma plictisesc ci am luat asta ca pe un hobby.Nu sunt expert dar …cat de cat ma descurc.

    Am si clipuri amuzante,cum ziceam..imi place sa ma amuz.
    Vei gasii la mine si zodiacul indian sau zodiacul chinezesc,le am pe ambele (asa ca sa fiu dotat).
    Cui nu-i plac iluziile optice?De obicei ,asta le place multora,deci..vei avea parte si de ceva iluzii optice pe la mine.
    Am o categorie si pentru timpul meu liber in care spun pe unde am fost sau ce am facut.
    Dupa asta urmeaza Poze amuzante.Unele chiar sunt amuzante,sa stiti.

    Urmeaza o categorie mult placuta tuturor.
    Categoria”facebook”despre tot ceea ce tu ai nevoie,in caz ca vrei sa aflii.

    Am si muzica,nu puteam sa uit de muzica..cand imi place ce cant si ceea ce fac.Acolo gasesti si partenerii media.
    Detin si categoria „politica”! De ce? Pai cred ca e util ca cineva sa afle din cand in cand ce se mai intampla la intuneric;)

    Si pentru barbatii bucatari sau femeile gospodine ,am si asa numita categorie”retete culinare”. adrianbilanici.ro

    Si in final sa nu uitam ceea ce e chiar important ..Am o categorie pentru sanatate.
    Acolo iti voi spune tot ceea ce este nou pe piata medicala.

    Nu stiu cat de mult ti-a placut aceasta prezentare..dar te invit cu drag sa citesti adrianbilanici.ro

Lasă un răspuns

