Danae

Gustav Klimt – Danae

.

Zeus era posomorât, iar giumbuşlucurile mesenilor se vădiră incapabile a-i aduce o consolare.

– Nu ştiu ce am – se scuză după o vreme -, merg să mă întind puţin. Voi rămâneţi, revin şi eu de cum îmi trece. Încerc să iau nişte bicarbonat…

În acest mod abil, stăpânul se retrase într-o odaie discretă fără să işte întrebări nedorite. „Oricum mă vor bârfi! Dar, e de preferat să spună aiureli decât să ştie despre ce-i vorba. Vor presupune, cel mai probabil, că m-am îmbătat!” – îşi spuse, apoi sări ca un arc când un tânăr cu priviri piezişe intră în încăpere.

– Ermis! În sfârşit!… Ai găsit-o?

– Am găsit-o… – mormăi evaziv nou venitul.

– Şi? Ce-a zis?

– Nimic, n-am putut vorbi cu ea… O păzeşte taică-său, Acrisiu… Cică: Să-şi facă întâi o carieră, că la babardeală se pricepe orice proastă! Acum, fie vorba între noi: De ce-ai făcut fixaţie pentru fata asta? Doar e plină lumea de femei!…

„Cam aşa le spun şi eu altora, când vreau să le suflu tipele…” – medită suveranul, apoi oftă amintindu-şi pielea neverosimil de albă a Danaei, ochii săi cum e marea-n zori, puşi în evidenţă de părul cu reflexe roşietice.

– Ai încercat să-l duci pe Acrisiu cu vrăjeala? – reveni zeul la chestiune.

– I-am mai propus una-alta, am turnat toate anecdotele pe care le ştiam, dar asta nu mi-a ajutat prea mult, l-am distrat doar pe bătrân, însă nici pomeneală să ajung cu scrisoarea la Danae… – rezumă Ermis desfăşurarea misiunii.

– Tiranul! Persecută o minoră! Ce l-aş mai trimite la Adis, frate-meu!… Cine se crede tâmpitul ăsta?…

– Este, totuşi, rege… – susură diplomatul.

– E o balegă, nu rege! Nici măcar cât un baron local… Primarul din Comloş învârte afaceri mai serioase decât el…

– Comloş din judeţul Timiş? – fu Ermis curios.

– Nu, Comloş-Ontario! Normal că ăla din Timiş, câte Comloşuri crezi că sunt? Cel Mare şi Cel Mic…

„Or fi, cui îi pasă?”.

– Poate când va merge Danae la facultate, nu va mai fi aşa bine păzită… – încercă Ermis o sugestie.

Zeus se indispuse, starea sa învecinându-se cu furia:

– Acum ai vrea, poate, să aştept să-şi dea şi doctoratul! Nu pricepi că sunt aprins de poftă? Şi că m-am săturat de ştoarfe? Danae este virtuoasă!

– Înţeleg, dar tocmai acesta ar fi un dezavantaj… Plus că mai e şi capsomanul de taică-său…

– O voi avea! – decise Zeus, fără să-şi mai asculte prietenul. Mă voi preface într-o ploaie aurie şi-o voi învălui!…

„Păi, dacă te pricepi la de astea, la ce mă mai trimiţi în misiuni imposibile?” – cugetă îmbârligătorul, adăugând cu glas:

– Excelentă idee!

Ferecată în odaia sa, Danae încerca să se concentreze la pergamente uzate. „Fix de Legendele Olimpului îmi arde mie! O înşiruire de istorioare inepte… Dar, cică, nu eşti o adevărată doamnă dacă nu cunoşti neroziile astea pe de rost! Parcă văd cum, într-o bună zi, va veni un Zeu unic şi toţi aventurierii ăştia vor deveni personaje prin cine ştie ce parodii!… Fir-ar! Acum mai şi plouă-n încăpere!…”

Aşa cum îşi făgăduise, Zeus se preschimbă în ploaie de aur şi, date fiind carenţele de construcţie din epocă, nu-i fusese prea dificil să se strecoare prin plafon la aceea care-i dinamitase simţurile.

„Ploaia asta te pătrunde peste tot!” – gândi Danae, înfiorată. „Aşa şi trebuie!” – completă Zeus, peste măsură de înfierbântat.

Ca să scurtăm istoria, amintim că Zeus reuşi să-şi domolească patima, Danae zămisli prunc, pe care mai apoi îl numiră Persev, Acrisiu, după previzibila criză de nervi, se împăcă cu gândul unui nou moştenitor, iar oamenii din regat, încă multă vreme, spuneau despre fetele subit însărcinate: „Pe asta a prins-o ploaia fără pelerină!”

.

Contrariaţi de apucăturile lui Zeus: Vania, Cristian Dima, Gabi123, Cristian Lisandru, Elisa, Supravieţuitor, Theodora Marinescu, Teo Negură, Carmen Negoiţă, Adele, Simion Cristian, Onu, Link-Ping, Călin Hera.

Acest articol a fost publicat în Scrise de mine. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Danae

  1. Dan zice:

    Asta-i solutia pentru virtuoase si nu numai: aur, mult aur, ploaie, grindina, rupere de nori, sa te patrunda peste tot!

  2. Caius zice:

    Cu o ploaie de aur, cred că m-aş corupe şi eu puţin…

  3. Pingback: Cotitură | Ioan Usca

  4. Pingback: Băncile « Elisa-gradina mea de vis

  5. Pingback: Incalca propunerea Olgutei Vasilescu libertatea de exprimare? « Hai ca se poate!

  6. Pingback: Șansă – Sânge balcanic (123) poem « Cosmin Stefanescu's Blog

  7. Pingback: Cercul închis « Blogul lui Teo Negură

  8. Pingback: Bancul de joi | Simion Cristian

  9. O, da, de-a dreptul contrariată! Ce vremuri, domnule! Unde sunt ploile de altădată?

    P.S. Mulţumesc pentru ping. N-a ajuns, acum am descoperit că „l-ai trimis”, dar nu-i bai. Noi să fim sănătoşi. 🙂

  10. Pingback: Am creioane colorate « Noaptebunacopii's Blog

  11. Caius zice:

    Posibil ca pingul să se fi preschimbat într-o ploaie de august.

  12. Hmmm…. Tot Zeus e de vină? 🙂

  13. Pingback: Gerbrand van den Eeckhout (19 august 1621-22 octombrie 1674), pictor olandez « my heart to your heart

  14. Pingback: Gustave Caillebotte (19 august 1848 – 21 februarie 1894), pictor francez « my heart to your heart

  15. Pingback: Moscova avertizează cu masuri drastice de raspuns « Hai ca se poate!

  16. Pingback: George Enescu (19 august 1881- 4 mai 1955) « Supravietuitor's Blog

  17. Pingback: un pas înainte. promit să… « اBlog Feminin

  18. Pingback: Grădina Labirint…(18) « Cristian Dima

  19. Pingback: Băncile | cuelisa.com

  20. Pingback: ŢARA IMPROVIZAŢIILOR « Cristian Lisandru

Lasă un comentariu