Temporalitate

Foto: Alexandra Sandu

.

– Tu cât timp pierzi zilnic la toaletă? – întrebă abrupt Marcel, fără legătură cu ceva anume.

– Eu, la closet, nu pierd timpul! – replică pe dată Teodosie. Mi-am făcut o etajeră şi am acolo permanet cafeaua, scrumiera şi-un vraf de cărţi. Dacă stau mai mult, pot citi din Gogol, Rilke, Cehov…

– Interesant! – aprecie domnul plutonier-major Onici. Nouă, când eram mici, ne-a pus maică-mea coperta unui caiet cu tabla înmulţirii la closet. Am ajuns să ştim până şi înmulţirea cu 7…

– M-am tot gândit cum Rilke – îşi reluă Teodosie ideea – obţine efecte emoţionale maxime din cuvinte comune. Azi, poeţii caută tot felul de găselniţe. De pildă, apelează la pilaştri. Sigur, dacă stai să te gândeşti, îţi aduci aminte ce-s ăia, dar în limbajul comun vorbim despre poartă, cu tot ce include aceasta… Astfel, e greu ca, introducând pilaştrii într-o metaforă, să impresionezi cititorul! Să spunem că-i foloseşti ca imagine într-un poem de dragoste, ori eshatologic… Până prinzi înţelesul brut al termenului, ţi-a scăpat toată figura de stil. Am încercat şi eu cândva…

Presupunând, cu destulă îndreptăţire, că acest excurs ne plictiseşte, domnul plutonier avu o intervenţie de bun-simţ:

– Mai taci, dracului, din gură!

.

Bucuroşi de întreruperea lui Teodosie: Vania, Cristian Lisandru, Chat Noir, Gabriela Savitsky, Gabi123, Onu, Theodora Marinescu, Ana Usca, Supravieţuitor, Ioan Sorin Usca, Deea, Oplisme, Orfiv, Nataşa.

Acest articol a fost publicat în Scrise de mine. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Temporalitate

  1. Pingback: Politica visului frumos «

  2. Dan zice:

    Nimic nu-i intamplator, ar spune domnul Onici si nevasta-mea. Am intrat la Dinar sa beau o bere pe caldura asta exact dupa ce publicasem un eseu despre timp si am nimerit in plina conversatie. Asa ca, tulburat, am dat berea (pe gat) si am luat doua vodci duble intr-un pahar mare cu multa gheata. Asa este, la buda nu pierzi timpul. Pe langa certul castig intelectual ar mai fi si sanatatea. Dupa tot raul pe care-l dam afara, de-acolo iesim mai buni…

  3. Vania zice:

    Ne înalţă, cum s-ar zice…

  4. Pingback: Astazi am implinit 1 anisor « Hai ca se poate!

  5. Pingback: Comentarii la Ieşirea – 37 | Ioan Sorin Usca

  6. Pingback: Ioan Usca/Ioan Traia – Comentarii la Psalmul 91 | Ana Usca

  7. Pingback: Leopold Staff (1878-1957) – Sărbătoare « Orfiv

  8. Pingback: Anormal | Nataşa

  9. Pingback: Crimă şi pedeapsă | Ioan Usca

  10. Pingback: File de şălau pane « Voglia di Cucinare

  11. Pingback: iluzie sau adevăr? | Óplisme

  12. Pingback: Poveste de vis (5) « Blogul lui Teo Negură

  13. Pingback: Inca un atac indreptat impotriva democratiei marca Roberta Anastase « Hai ca se poate!

  14. Pingback: Roata morii de George Coșbuc « my heart to your heart

  15. Pingback: Evenimente 20 septembrie « Supravietuitor's Blog

  16. Pingback: Periodic | Ioan Usca

  17. Pingback: Statul se împrumută în fiecare zi pentru pensii, spune Roberta Anastase « Supravietuitor's Blog

  18. Pingback: Toamna se numără bărboșii « Andi Bob

  19. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 34) « Blogul lui Teo Negură

  20. Pingback: Cristian Dima Revine – Senzaţional! « Cristian Dima

Lasă un comentariu